Nehora

טיול מאורגן לצפון איטליה והאגמים

אומרים שהיא אחת הארצות הרומנטיות ביותר והיא נחשבת לאחד היעדים עם הנופים המרשימים באירופה. אנחנו לא הסתפקנו בשמועות ויצאנו לבחון לעומק בטיול של 5 ימים את צפון איטליה ואזור האגמים. יצאנו עם מסקנה אחת וודאית ועם הרבה חוויות מהטיול - אזור צפון איטליה הוא בהחלט מקום שנחזור לבקר בו שוב!

אז מה עשינו, איפה היינו ולמה כדאי לכם גם להיות שם?

יצאנו לטיול מאורגן שכלל מדריך דובר עברית שליווה אותנו במשך חמישה ימים והסביר לנו בכל נקודה, בכל אתר ובכל אגם מהי ההיסטוריה של המקום והעביר לנו את ההווי שלו כפי שהוא מתרחש בימים אלו ממש.

אגם גארדה

ביום הראשון טסנו מנתב"ג למילאנו:
לאחר טיסה של כארבע שעות שעברו באופן נעים וקל נחתנו בשדה התעופה של מילאנו והתחלנו את הטיול בביקור בעיירות השלוות הנמצאות לאורך אגם מג'ורה והמשכנו בנסיעה אל סטרזה שממנה יצאנו בהפלגה אל האיים הבורומינים אל איזולה בלה. המדריך הראה לנו ארמון בסגנון הבארוק שנבנה על האי ואותו מקיפות גינות ומזרקות מרהיבות שתכנונן ארך יותר מארבעים שנים. לאחר סיור קצר בארמון חזרנו אל בירת האופנה והסטיילינג מילאנו, שם נשארנו לישון בבית המלון שאירח אותנו באופן אדיב להפליא.

ביום השני ביקרנו באגם קומו ובעיר מילאנו:
קמנו לבוקר עם שמש חמימה ויצאנו לטייל לאורכו של האגם המפורסם ביופיו – אגם קומו. את האגם מקיפים צוקים וחוף ארוך שממש ביקש שנסייר לאורכו. תצפתנו על אניות הקיטור ששטות לעבר הכפרים הקטנים והציוריים שעל חוף האגם, וסיירנו ליד בתי הפאר הרבים הפרושים בסמוך לאגם. המשכנו לביקור קצר בעיירה קומו הנמצאת על שפת האגם והמשכנו אל טראמצו הציורית. משם המשכנו לפנינה האמתית של אגם קומו - בלאגיו – שהייתה בעבר כפר דייגים. לאחר שיטוט בין הרחובות העתיקים והשקטים של העיירה חזרנו לבית המלון במילאנו והתארגנו לקראת הסיור ערב שמצפה לנו במרכז העיר ובכנסיית דואומו המרהיבה.

ביום השלישי יצאנו מילאנו לכיוון ורונה ואגם גארדה:
התחלנו את הבוקר עם מצב רוח רומנטי ומזל שכך מכיוון שהתבשרנו שנבקר בורונה "עיר האוהבים" המפורסמת. בעת הביקור בורונה ראינו את המפרסת הידועה של רומיאו ויוליה ויכלונו ממש לדמיין שהסיפור הרומנטי התרחש ממש לפנינו. משם המשכנו ל"ארנה" שנחשבת לאמפיתאטרון עתיק שבו נערכים גם בימים אלו מופיעים שונים ואופרות. כמובן שהיום הזה הוכרז כרומנטי כבר בתחילתו אז לא יכולו שלא לבקר באותו היום גם באגם גארדה ובעיירה הססגונית סירמיונה השוכנת על לשון יבשה החודרת אל האגם הגדול. כדי להתרענן מעט עברנו בין הגלידריות ובחרנו מתוך המגוון העצום את הטעמים שאנו אוהבים ואפילו הוספנו כדור אחד עם טעם מפתיע בהמלצת המוכר החינני. בשעות הערב חזרנו לבית המלון ונשאנו לנוח מהיום הגדוש שחווינו.

ביום הרביעי הקדשנו יותר זמן לטיול במילאנו:
לבירת הצפון (מילאנו) יש המון מה להציע, החל מאתרים היסטוריים, מוזאונים, כנסיות ועד לשדרות אופנה של המעצבים הנחשבים ביותר בעולם, אז הקדשנו חצי יום סיור בעיר המרשימה. ביקרנו בדואומו – הקתדרלה הענקית וצפינו במבצר ספורצה וחומותיו המשוננות. טיילנו בפיאצה דל דואומו שלידה אחת מגלריות החנויות היפות ביותר בעולם – גלריה "ויטוריו אמנואלה" ולצדה בית האופרה לה סקאלה.
בשעות אחה"צ ביקרנו במרכזי הקניות הגדולים בעיר ולאחר מכן שבנו למלון ולהכנות לקראת ארוחת ערב חגיגית שתסמל את הערב האחרון לפני סיום הטיול המהנה שלנו.

ביום החמישי יצאנו לטיול לדרום שוויץ לפני החזרה לישראל:
גם את היום האחרון ניצלנו כמו שצריך ויצאנו לטייל בחלקה הדרומי של שוויץ, ביקרנו בלוגאנו השוכנת על שפת האגם למרגלות פסגות מושלגות של ההרים האלפים. לאחר מכן סיירנו בעיר העתיקה ובכנסיית סנטה מריה של המלאכים וקפצנו אפילו לביקור בפארק סיביקו שלשפת האגם. את הנופים המרשימים קינחנו בתצפית על העיר והאגם מהר סן סלבטורה. משם מרוצים ומלאי חוויות חזרנו לשדה התעופה של מילאנו וטסנו לישראל עם טעם של עוד.

מעוניינים גם להכיר את צפון איטליה ולצאת לטיול מאורגן של 5 ימים?