Nehora
טיול מרתק בסרי לנקה הקסומה

מאת: אלי שממה מנכ"ל סוכנות הנסיעות נהורה טורס

עם הנחיתה בשדה התעופה בסרי לנקה, עברנו ישירות לעיר נגומבו – עיירת חוף ליד שדה התעופה, אשר סיפקה לנו נחיתה רכה וטבילה ראשונה בגן העדן המקומי.. לנו לילה אחד במלון 3* מדהים השוכן על חוף הים, למלון בריכה נהדרת ועצי קוקוס המקנים אווירה טרופית ונותנים טעימה קטנה מגן עדן, המלון נקרא ג'טווינג בלו אך אנו בררנים מאוד במלונות ובכיף הייתי נותן לו 5 כוכבים.

משם יצאנו לקולומבו בירת סרי לנקה, זה היה מתוך אילוץ כי התכוונו להעביר את יום הכיפורים קרוב לבית חב"ד, כאן אולי אפסיק לרגע ואודה רבות על האירוח המקסים שניתן לנו ע"י בעלי הבית, שהשרו אווירה חמה לכל סובבי השולחן בין אם צעירים או מבוגרים.
בקולומבו לנו כ-2 לילות במלון 5* שנקרא סינאמון גראנד, מלון נורא יקר שבהחלט לא מספק את התמורה בעד הכסף.

המשכנו את הטיול עם סגירה מראש של כל המלונות שנשהה בהם, שכרנו גם נהג צמוד שהוא גם מדריך במקצועו מזה 14 שנה, חשוב מאוד לקחת מדריך מנוסה שכן חלק לא קטן מהנאת הטיול נופל על כתפיו, הוא כמובן עזר לנו לא מעט עם המקומיים והתמקחות מחירים לכל מקום שהגענו. לא בטוח שיצא לך ליפול דווקא עליו אך שמו הוא ראשן.

לאחר קולומבו כמאור הגענו לעיר האבראנה, משם  לקח אותנו הנהג לצוק סיגיריה, טיפסנו ב1202 המדרגות המפורסמות של המלך ושני בניו-סיפור נורא נחמד שקרה לפני המון שנים, לאחר מכן ביצענו רכיבה על פילים ואפילו האכלנו אותם בננות ונכנסנו איתם להתרחץ, עשינו טיול ג'יפים בפארי המקומי כדי לראות את הפילים הפראיים, קופי הפנים השחורות ועשרות סוגי ציפורים נדירות. בסוף יום עמוס זה חזרנו מותשים למלון, המלון נקרא סאווראנה, מלון 4* צנוע וטוב עם בריכה מפנקת וחדרים עם מרפסת גדולה עם נוף מהמם לאגם.

למחרת עזבנו את המלון כאשר פנינו מועדות לכיוון קאנדי, שם נעביר  את שתי הלילות הקרובים, בדרך לקח אותנו המדריך למקדש בודהה בתוך המערה, 5 מערות קטנות אשר העלייה אליהם רגלית קצרה יחסית, משם המשכנו לגן עם צמחי מרפא וכח סגולה, קילבנו תדריך מפורט על צמחי האלו-וורה הקינמון ועוד ידע נרחב בנושא שלעולם לא מזיק. עם הגעתנו לקאנדי, הופננו ע"י המדריך לכיוון מוזיאון היהלומים המקומי, סרי לנקה עשירה במחצבי טבע מאבני זפיר כחולות ולבנות, שם ראינו סרטון קצר וממצה וגילינו שמחירי הזפיר זולים בהרבה מאלו הנמכרים בארץ, מסתבר שלנסיכה דיאנה שאהבה מאוד אבני זפיר כחולות הייתה לקוחה קבועה כאן, מומלץ מאוד לכל המעוניין!

עייפים אך מרוצים הגענו למלון 4* נוסף הנקרא ראנדהולי, מלון יפייפה השוכן על צלע ההר ומשקיף על כל העיר קנדי.

למחרת בבוקר יצאנו לגן הבוטני הגדול בסרי לנקה, ראינו מאות ואולי אלפי זנים של עצים, עברנו בשדרות ארוכות של דקלים, אנחנו לא חובבים כאלו גדולים של עצים אך כמה עצים בהחלט הדהימו אותנו כמו למשל עץ ענק בעובי של 3 מטר, המשתרע לגובה עצום.
משם המשכנו למפעל הבד המקומי – שם ראינו כיצד הם מבצעים את ציורי הבד באופן ידני שלב אחרי שלב, נורא נחמד אך לא יותר מזה.
לא רחוק משם ביקרנו בעבודת העץ של הנגרים המקומיים, ראינו איך הם מבצעים את עבודותיהם מעץ- שולחנות, ארונות, פסלי בודהה וכל דבר שרק אפשר לחשוב עליו. נדהמנו לראות תמונות תלת ממדיות גדולות אשר גולפו מעץ אחד בלבד.

משם נסענו למקדש הגדול בעיר קנדי, למדנו להכיר את התרבות הבודהיסטית והנוצרית גם כן. סופר לנו שהשן של בודהה שוכנת במקדש הזה ופעם בשנה הם יוצאים לטיול בן 10 ימים בעיר לטיול של השן על גב הפיל. במרחק הליכה משם עם רדת הערב, נגשנו לראות מופע ובו הדגימו לנו סוגי ריקודים קנדיים(שמאופיינים רק לעיר הזו) שנולדנו לטובת ליווי השן בריקודים ובשירה בתהלוכה השנתית. לאחר המופע ראינו את המצגים גם הולכים על גחלים – מטורף לדעתי!

אשמח מאוד לענות באופן אישי על כל שאלותיכם בנוגע לתכנון טיולים לסרי לנקה, יעדי המזרח הרחוק וכמובן עזרה ברכישת טיסות לסרי לנקה.